הערכת עובדים

27/07/2010 15:35:29
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
 
מטרות ארגוניות לביצוע תהליך הערכת עובדים
טוב... אז התמונה ממחישה דרך אחת להשיג את תשומת לב העובדת... אבל יש גם דרכים נוספות
טיפוח עובדים הינו המרכיב המרכזי המשפיע על צמיחתם, הרחבת הכישורים שלהם, הפיכתם למצוינים בעבודתם, ובשורה התחתונה: שיפור בביצועים. תהליך הערכת העובדים מאפשר למנהלי הארגון לטפח את העובדים באופן ממוסד, ולספק להם את ההדרכה וההכוונה הדרושה בכדי לסייע להם להגיע לביצועי שיא.
הערכת עובדים לעיתים מכונה גם "משוב מסורתי", או משוב "בוס" מהווה שיטה מרכזית להערכת עובדים בארגונים בישראל,  והינו שיטה אפקטיבית לשם השגת היעדים הבאים:
  • העלאת הפרודוקטיביות של כוח האדם
  • השגת מטרות הארגון
  • צמצום שיעור עזיבה
  • העלאת שביעות הרצון

הפתרון של westwind-global 
 
 הפתרון של west wind הופך את הערכת עובדים לכלי אפקטיבי זורם ויעיל. משאבי אנוש אינה זקוקה יותר לטפסים ידניים או תהליכים חצי ממוחשבים. מנהלי הארגון מבצעים הכול ממשק המחשב ומגובים במערכת דוחות, מידע וסטטיסטיקה משוכללת. ניתן לשלוח לאפסון את כול השאלונים הידניים, קלסרים מעלי אבק ו-excel שונים
 
כיצד זה עובד?
 
 לביצוע תהליך הערכת עובדים בדרך נכונה השפעה חיובית רבה על המדדים הבאים: העלאת הפרודוקטיביות של כוח האדם, השגת מטרות הארגון, צמצום שיעור עזיבה והעלאת שביעות הרצון. הסיבה לכך פשוטה. ביצוע תהליך הערכת העובדים מבוצע על ידי הממונה, אשר לו ההשפעה הגבוהה ביותר על שביעות רצון העובד. לכן, ככול שתיאום הציפיות ( צרכים וציפיות) בין המנהל הישיר לבין העובד יבוצע באופן תקופתי, עקבי יותר ו"נכון" יותר, כך היכולת של המנהל תהיה גבוהה יותר בהשפעה חיובית על הנעתו ועל הרצון לתרום. לא רק זאת, ברמה הארגונית, הכוונת העובדים להשגת היעדים הנכונים תהיה מסונכרנת טוב יותר עם יעדי הארגון, שביעות הרצון, מחד, תהיה גבוהה יותר, והרצון לעזוב, מאידך, נמוך יותר.

© כל הזכויות שמורות